RB Designer


In januari 2023 verhuisde QWIC naar Amsterdam-Noord. In dit nieuwe pand is het kantoor, de werkplaats en het Experience center samengevoegd in een gebouw. Het Experience center beschikt in zijn totaal over een vloeroppervlakte van ±500m2 en is ontworpen met dezelfde design principe als het experience center in Wenen. Bij dit Experience center kan de consument het gehele QWIC portfolio zien, voelen en testen.

De grote uitdaging was om het gehele portfolio van 18 verschillende modellen kwijt te kunnen en daarnaast ook nog eens ruimte om de techniek en de geschiedenis van QWIC te high lighten, als dat nog niet genoeg was moest er ook nog ruimte gemaakt worden voor ±35 testfietsen.

Bij binnenkomst betreden de consumenten de introductieruimte, een open setting met kunstzinnig gepresenteerde E-bikes in speciaal ontworpen frames, geleidend langs een gestructureerd racetrack-pad.

De verdiepingsruimte is vormgegeven als losse eilanden om zo het verschil tussen de productseries te benadrukken.

Sensory marketingmix-elementen, zoals educatieve digitale schermen, tastbare interacties en op maat gemaakte muziek, versterken de klantbetrokkenheid.

Kernwaarden, waaronder modern design, kwaliteit en innovatie, zijn overal subtiel geïntegreerd. De totale vormgeving biedt een gebalanceerde mix van tastbare, visuele en emotionele stimuli, waardoor het QWIC experience center een memorabele en inspirerende winkelervaring biedt.